Trošku jiné čarodky a obnova ve Valči

2. 5. 2009 22:19
Rubrika: Ze života

Jelikož děj posledních dní byl velice pestrý, a pro mě zas i důležitý,  tak mi to nedá něco nenapsat a tím si i všechno připomenout a srovnat....

Možná si někdo všiml - na tento prodloužený víkend byla plánovaná duchovní obnova signálů. Když jsem o této myšlence slyšela poprvý, byla sem nadšená.....jenže okolnosti se mění, a čím víc se akce blížila, nevěděla sem, jestli budu moct jet, a vlastně, což bylo horší, jestli vůbec chci. A protože mé období "nevííím" jetě neskončilo, nemohla jsem se rozhodnout, a škola mi to neulehčovala....

A tak jsem si tak depkařila, až sem ve středu šla na naší salašnickou mši, která mi třeba úplně nesedla, ale rozhodně sem neodcházela s prázdnou. No, po mši jsme šli ještě posedět, a když sem se pak řítila na kole domů, začala sem přemejšlet, že bych možná i na chvíli jela, ale jen do soboty, protože v neděli mám ještě další povinnosti.

Ráno jsem se vzbudila, navrhla to mamce, a když i ta bez poznámek souhlasila, přišlo mi to nějak podezřele moc náznaků, že mám jet....a tak sem jela.

Můj čtvrteční plán byl jednoduchý: Dopoledne odvejst bráchu na odjezd se sborem, stavit se pak aspoň na chvíli ve škole na geometrii, dojít na oběd, dojet zpátky domů, sbalit se a dojít na tu poslední hodinu ve škole, a šup na nádraží. Vlak v 5 sem měla v pohodě stihnout, pak snad stihnout EC v Pardubicích, dojet do Brna, a ideálně přeskočit hned na rychlík do Náměště nad Oslavou, eventuelně jet dalším osobákem. Prostě kolem devátý mělo mý putování končit.

Plán to hezký, ale realita byla trochu jiná.

Vše mi vycházelo, na nádraží sem ze školy dojela jentaktak, koupila lístky, vybrala si nějaký ty peníze, sehnala něco k jídlu, a už se jelo, se zpožděním....EC v Pardubicích ale čekalo, paráda....

Vrhla jsem se do nejbližšího kupéčka s volným místem.....což sem neměla dělat. Povedlo se mi sednout naproti snad nejprotivnějšímu pánovi ve vlaku....no paráda, MP3 a učení to jistily. Zrovna sem poslala SMSky Evulce a Radiovi, že to se mnou vypadá dobře, a kdy že dojedu....když vlak zastavil, a za chvíli přišel průvodčí, že před námi byla bouřka, která strhla el. vedení, před Brnem je kolona vlaků, a až se to rozjede, pojedem taky....ale nikdo neví, kdy to bude.....no, skvělý, takhle navečer trčet někde kdovíkde.....nevědět.....Ale co, chtěla jsem se jít provětrat ven, stejně jako většina lidí, ale jen co sem vykoukla, už z dálky sem slyšela toho milého pána, co seděl naproti mně, jak tam sprostě nadává na dráhy, že on si zaplatil cestu, tak chce bejt včas tam, kde má...atd atd....Tak to ne, to si radši posedim vevnitř....Mezitím sem si  neustále smskovala a volala jak z domovem, tak s Brnem a Valčí, místem duch.obnovy, a řešila, jestli stihnu nějaký vlak ještě z Brna, ke kterýmu by pro mě dojeli, nebo zůstanu neplánovaně přes noc v Brně....No, pěkný....

Když se po hodině a půl vlak rozjel, byla sem nadšená, ale už sem věděla, že jestli budu chtít dojet na místo, tak nejdřív před půnocí, což nebyla zrovna nejlepší vyhlídka, sama v noci ve vlaku v místech, kde to vůbec neznám....Mezitím sme ještě asi 2x zastavovali, protože sme nechávali projet projijedoucí vlaky, a v našem kupé se rozprostřela debata. No rozumějte, kupé bylo plný, a kromě mě samý chlapi různýho věku, a naproti ten protivnej....Bylo až zajímavý, jak sme si se všema ostatníma padli do noty:-)! Na protivnýho pána sem pak byla až možná drzá, protože když znova zmiňoval, že za svý peníze chce svý služby, a jak dráhy na všechno kašlou, neudržela sem se a zeptala, jak mají podle něj dráhy ovlivnit bouřku, a že sem si taky zaplatila, ale prostě přijedem dýl, dějou se horší věci....No, nedíval se na mě mile:-)!

V pořádku sme o 2 hodiny dýl dojeli do Brna, mezitím už jsem měla asi 5 nabídek na nocování v Brně:-), za což moc děkuju, popovídaly sme s pánama, a když sem v Brně vystupovala, popřáli mi hodně úspěchu, zamávali mi:-), a taky mě zastihla zpráva o tom, že se do Valče chystá i Blesk, a že přes Brno a  že se mi ozve. Tak sem se šla projít po nádraží plném čekajícíh lidí na opožděný vlaky, koupila pití, našla záchody....ale Blesk se pořád neozýval, a hodina pokročila. Tak sem si sehnala jeho číslo a volala mu....dozvěděla sem se, že jede autem (myslela sem si, že vlakem), a že za půl hodiny bude v Brně, ať se projdu, že se pak ozve a vyzvedne mě.....No, náádhera, takovej luxus sem nečekala!!!

Tak fajn, jdu se projít.... Vyšla jsem na známou trasu směrem na Svoboďák a přemejšlela si, že takhle sama sem tam asi ještě nešla....když v tom, sama sem tomu nemohla věřit, přede mnou zahlídnu povědomé osoby!!! Nedalo mi to a došla jsem je.. a byli to oni!!! Verča, moje spolužačka z gymplu, která teď studuje v Brně, a Kuba, kterýho už taky nějakou chvíli znám....Byli ze mě překvapený stejně jako já z nich:-)! A protože půlhodina není tak málo času, tak že skočíme na malý pivo....Usadili sme se v podniku kousek od SC a povídali....Blesk byl ale nějakej rychlej, a asi po 15 minutách volal, že už tam je. Našel nás, konstatoval, že se jako řidič nemůže na to pivo koukat, a že jde na SC, ať tam pak dojdu.... V klidu jsem dopila, rozloučila se, a volala Bleskovi, že už jdu, a on, že sou na SC známý, tak mi de naproti, že se ještě chvíli zdržíme....no tomu se nešlo ubránit:-)!

Na SC jsem potkala Jurýska, Qubika, Lucettu, Anýska a další....takový příjemný neplánovaný zastavení, to se mi tam ještě nestalo....a to přijetí bylo ještě lepší!!! I kalčo sme stihli.... Hodin bylo ale už fakt hodně, a Blesk začal vypadat mírně unaveně, tak sme sedli do auta a frčeli...Blesk je parádní řidič, takže sme po preventivním kafi hodinku po půlnoci úspěšně dorazili na místo....

Možná to takhle zní obyčejně, ale pro mě po tom mým teprve ranním rozhodnutí, že jedu, to bylo nějak moc neplánovaných věcí najednou:-)! Opravdu zážitek....Vzpomínala jsem na cestu vlakem, kdy sem viděla ty planoucí ohně a štvalo mě, že nejsem už na místě...a už sem nelitovala:-)!

Ve Valči už byli Evulka, Radio, Vojtec, Kikina, Clara, Oqoq a Hever, kteří nás mile přivítali, a my sme se aktivně i pasivně přidali ke hře aktivit, povídání, blbnutí s hadicemi atd.

Šli jsme spát pozdě, ale jelikož budíček nebyl určen, krásně sme všechno dospali, a i když sme měli den posunutý, tak to snad nikomu nevadilo. Po snídani na krásným sluníčku sme se šli hejbat - Radio nás naučil hry fotbal bez míče a pakofotbal. Zabavili jsme se skvěle, naše týmy vedené Zlíňáky, ve složení: Hever, Clara, oqoq, Radio, a Blesk, Kikina, vojtec a já, jsme se opradu zapotili:-)! Já osobně sem se kolikrát do míče vůbec netrefila, ale když už, tak zas pořádně, moje pravá noha to ještě teď pociťuje, a hůř se mi chodí...

Pak už přece jenom začlo odpoledne postupovat a blížil se oběd a příjezd dalšího auta plného lidí z Brna. S Heverem a Bleskem sme neodolali a šli si prohlídnout krásy obce a zvláště místního zámečku. Je otlučený, ale vypadal parádně! Trošku sme si ho prošli, a usadili se do okna v jedné místnosti s výhledem přímo na faru, když se tam zjevil starší baculatý pán o holi...Upřímně, měla sem strach, jestli nedostanem vynadáno, kam to lezem, ale se Zlíňákama se člověk neztratí, a z pána se vyklubal místní obyvatel, který nám začal zevrubně vyprávět o historii obce, i zámku....No, nádhera, o takovým výkladu se nám ani nesnilo! Na oběd sme došli pozdě, ale stálo to za to....

Mezitím na faru už dorazili HejTi, katerzina, majkiii, Vendykr a P. Jan Pacner, který nám v páteční pozdní odpoledne přednášel o službě, a konkrétně o své službě vojenského kaplana a misi v Kosovu.

V půli nás přerušila informace, že za 5 minut začíná mše, takže sme se tam rychle přesunuli a slavili jí s místní farností, a dokonce se 2 knězi, protože to už stihnul dojet i P. Vítek Zatloukal. Bylo pro nás milým překvapením, že jsme neseděli v kostele jen se starými lidmi, ale objevili se tam i mladší:-)!

Po mši sme dokončili přednášku, a P. Pacner nám zodpověděl poslední dotazy a opustil nás. Pauzu před večeří sme s Bleskem, Heverem, majkiii a Vendykr využili k návštěvě Dalešic a jeho pivovaru, kde se natáčely známé Postřižiny. Doporučuju navštívit, prostředí parádní! A když mě pak Hever dal důvěru a nechal řídit svůj vůz, nemohla sem být spokojenější:-)!

Po skvělé večeři jsme měli malou pauzu na pořádné odění a šli jsme na Cestu světla. Taky nevíte, co to je? Jde vlastně o takové pokračování křižové cesty - klasická křižová cesta končí Ježíšovým Zmrtvýchvstáním. Cesta světla na křížovou navazuje, a popisuje zastavení od Vzkříšení do Nanebevstoupení.

Cestu světla zakončil P. Vítek zamyšlením pro nás na zbytek večera, kdy jsme měli až do rána silencium.

Nelze zapomenout na návštěvu Borise, který se za námi v pátek přijel podívat s celou rodinkou!

Sobotní den sme začali ranními chválami, povídáním a Radiovou snídaní - praženými vločkami - výýborný!!!

Mně už ale v dnešní den čekala cesta domů, a jelikož Blesk zase jel na svatbu na Slovensko, znova sem využila jeho dobroty a svezla se s ním až do Brna.

Takže sme se museli ještě před dopoledním programem rozloučit a sednout do auta. Sice jsme spěchali, ale i tak aspoň zastavili na dalešický nádrži, a zkoukli z dálky elektrárnu Dukovany.

Únava už ale byla znát, i jindy ukecaný Blesk byl dost potichu....a tak sem byla vysazena v Brně, koupila si něco k jídlu, a tak akorát došla na vlak, který tentokrát bez problémů nebo zdržení dojel do Pardubic, a pak už jen osobáček do Hradce a byla sem doma.

No, nevím jak to říct.....prostě.....sem strašně ráda, že sem jela. Mám plno parádních zážitků, ikdyž všechno samozřejmě tak růžový nebylo, byly i chvíle méně radostný, kdy mi zas ale došly určitý věci, a i to je snad dobře. Zároveň se i chci omluvit, všem, co jsem potkala, že jsem nebyla asi úplně ve svý kůži, a normálně je to se mnou snad lepší, ale i tak pro mě bylo potkání s vámi všemi důležitý.

Dneska odpoledne sem si zoufala, že sem tam nemohla zůstat až do konce....ale hold nemůžu mít všechno, co bych chtěla, a je snad důležitý, že i tak jsem si toho hodně odvezla....

Děj zbytku duchovní obnovy se snad brzo dovíme z jiných blogů, tak hlavně aby to tam dobře prožily!

A co dodat na závěr?  Asi jenom to, že mý momentální "nevím" nemusí vždy skončit špatně:-)!